Master`s Degree in Educational Innovation for Value Creation

Ir al contenido principal de la página

Qualification

Master's Degree in Educational Innovation for Value Creation (M212)

Area of expertise

Ciencias de la educación.

Information leaflet

Participating Universities

University of Alcalá

Organising Centre, Department or Institute

Universidad de Alcalá.

Teaching centre(s)

Facultad de Educación. Departamento de Ciencias de la Educación.

C/ Madrid, 1 19001 Guadalajara

Year Course Started

2023-2024 (RD 822/2021)

Credits

60 ECTS

Official Duration

One academic year full-time

Minimum number of ECTS by type of registration and course

60 ECTS for full-time students, 30 ECTS for part-time students

Type of teaching

Semipresencial.

Language/s

Spanish

Level of qualification

Level 3 leading to the title of Master's Degree. Level 3 (Master's) of the Spanish Qualifications Framework for Higher Education (MECES) corresponds to level 7 of the European Qualifications Framework (EQF), in accordance with the provisions of the Royal Decree 22/2015, of 23rd January (BOE 07/02/2015).

Professional qualification

No se trata de un titulo que, mediante normativa ministerial, habilite para el ejercicio de actividades profesionales reguladas

Orientation

Professional/research

Directors

Dra. Dña Ana Belén García Varela

abelen.garcia@uah.es

Coordinators

Dra. Dña Ana Belén García Varela

abelen.garcia@uah.es

Academic Committee

Ana Belén García Varela (Director)

Alejandro Iborra Cuéllar

Héctor del Castillo

Ana Ramiro nieto (Secretary)

Contact

Academic issues:

Administrative issues:
info.posgrado@uah.es

Goals and competencies

The goals of this Master's degree are in line with the stipulates of the Spanish Framework for Higher Education Qualifications (MECES) and ensure the achievement of the basic competencies required to obtain a master's degree, following article 3.3, Appendix I of R.D. 1393/2007.

Fulfilment of the goals means students have achieved competencies that must be consistent with the fundamental rights of equality between men and women, with the principles of equal opportunities and universal accessibility for the disabled, and with the values proper to a democratic and peace-loving culture.

Registration information

Number of places for new students

Total number of places available: 30

Reserved places: 5% for students with a certified disability of 33% or more.

Specific admission conditions

PERFIL DE INGRESO RECOMENDADO:

El máster está dirigido a personas interesadas en la educación que quieran reflexionar desde un punto de vista científico sobre los procesos de innovación basados en la creación de valor, y que quieran ampliar su conocimiento sobre el diseño, creación y evaluación de proyectos de innovación en diferentes contextos educativos formales y no formales.
El perfil de ingreso recomendado para el máster es el siguiente

-  Egresados de titulaciones del ámbito de la educación (Magisterio, Pedagogía, Educación Social, Psicología, Psicopedagogía, Máster de Formación de Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas).

- Egresados de cualquier otra titulación que demuestren 2 años de experiencia en docencia universitaria, o haber participado en actividades de innovación docente.

El diseño de este máster contempla como uno de los perfiles de su estudiantado al profesorado universitario que esté interesado en enriquecer sus conocimientos, habilidades y competencias en el ámbito de la innovación docente. Reconociendo la importancia crítica de la enseñanza superior en la formación de futuras generaciones, es crucial que también el profesorado universitario, que ya posee experiencia educativa, pueda desarrollar su formación permanente completando su conocimiento sobre innovación, y por ello se incluyen como posibles estudiantes de este máster.

 

Subjects, academic staff, competences, teaching guides and final project regulations

Continuance

Collaboration agreements and programmes

Registration

Fees

Fees: 1st matriculation: nationals and residents: 2.736 €; non-EU non-residents: 5.079 € (approximate information).

Calendar

Curso académico 2024-25

Inicio del curso: Se realizará una sesión de apertura en formato híbrido la semana del 23 al 27 de septiembre.

Las asignaturas presenciales concentrarán su docencia en las semanas del 13 al 17 de enero y del 19 al 23 de mayo.

Timetable

Venue

Facultad de Educación. Departamento de Ciencias de la Educación.

C/ Madrid, 1 19001 Guadalajara

Material resources

Installations, services and plans
(Computer rooms, bibliographic resources, libraries, study rooms...):

External Practicums

Documentos de los procesos de calidad

Quality guarantee system

Quality committee

Dña. Ana Belén García Varela

D. Alejandro Iborra Cuéllar

D. Héctor del Castillo

Complaints and Suggestions